Social Media, Mundpropaganda, Friendfeed und Trusted Opinion: Die Web2.0-News der Woche

By Alexander Becker
In Juni 13, 2008

Social Media und Mundpropaganda im US-Wahlkampf
David Eicher
analysiert das Internet-Duell zwischen Hilary Clinton und Barack Obama. Er schreibt: „Zusammengetragen von Jeremiah Owyang kann man sich hier mal einen Überblick verschaffen, wie gewaltig die Mitteilungs- und Diskussionsfreude zu dem –zugegeben- elementaren Thema die Menschen ins Netz treibt. Der Buzz, der sich um die beiden Konkurrenten rankte, wurde gewiss in besonderem Maße durch die ausgefeilte, umfangreiche Online-Strategie von Barack Obama begünstigt.“

Trusted Opinion
In einem interessante Artikel stellt Kirsten Nicole die US-Empfehlungsplattform Trusted Opinion vor.

Friendfeed: Dezentrale Kommunikation
Seesmic-Gründer Loic Le Meur: „The conversation is everywhere and decentralized. Chris Nuttal of the FT has a great piece today, Comment is feed from the blog stockade. I am indeed getting more Comments on Friendfeed and video comments on Seesmic than comments on my own blog already. It can be frustrating at times because you have to check different places, and also I can hear the bloggers who do this for a living explaining why the traffic is escaping with the comments. The conversation is the most important part of a blog. It is great news though that the conversation gets more fluid and more participants with the new social software. It is easier for more people to participate and learn from it. Friendfeed is trying to solve in a way the decentralization of the comments with their WP plugin, you can have them back on your blog. 

Mundpropaganda
Insidecrm gibt sechs Tipps Word of Mouth Kampangen zu generieren:
1. Start a teaser ad campaign. Jeder Film nutzt kleine Werbetrainer um sich interessant zu machen.
2. Spread rumors about the problems with an existing product (even if it’s your own).
3. Use online social networking – blogs, forums to point out a product’s shortcomings or advantages.
4. Generate a buzz at events.
5. Take advantage of industry leaders.
6. Use the public’s imagination. 

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