Yahoo und Google wollen wohl kooperieren

By ethority - social media intelligence team
In Juni 12, 2008

Da liegt was in der Luft. Nachdem der Deal zwischen Microsoft und Yahoo endgültig gescheitert ist, scheint es zu einem anderen Yahoo Deal zu kommen. Google scheint nun mit Yahoo ins Geschäft gekommen zu sein. Bei dieser Kooperation dreht es sich möglicherweise um eine Zusammenarbeit im Vermarktungsbereich des Suchmaschinengeschäfts. Google und Yahoo haben eine gemeinsame Erklärung für 13.30h Pacific Time angekündigt:

Techcrunch dazu:

What is the announcement? The very likely answer is, a search partnership between the two companies that outsources all or part of Yahoo search marketing, and possibly search itself, to Google.

Silicon Alley Insider dazu:

An SAI source confirms that Yahoo and Google have reached a search deal. The source believes that the deal will start small and ratchet up over time depending on its success. This makes sense, as a small deal will attract far less regulatory scrutiny. It will also contribute less to Yahoo’s bottom line.

Man darf also gespannt sein, was der Freitagmorgen so bringen wird.

Stay Tuned

Update:

die Eckdaten des Deals wurden letzte Nacht bekanntgegeben. Techcrunch dazu:

—The deal is non-exclusive. Yahoo will be able to run Google ads alongside Yahoo ads or other ad providers.
—The deal is expected to add $800 million a year in revenues and $250 million to $450 million in operating cash flow.
—The deal only applies to paid search and contextual ads, not to algorithmic search.

Leave A Comment