Word of Mouth-Marketing

By Alexander Becker
In März 8, 2008

Cymfony veröffentlichte eine Studie die besagt, dass fast 20 Prozent aller US-Marketing-Manager glauben, „(social media) is a vital component of corporate communications that should be monitored at the executive level and allocated significant resources.” Weiter sagt die Studie: “Clients complained that their agencies — creative, media, public relations, design and others — typically treat social channels like blogs as traditional media. In other cases, their ideas are not backed up by practical skills in the area. What’s more, one client pointed out that his agencies have little of their own experience using social networks or video-sharing sites for themselves.“I think traditional ad agencies have very little contribution to make,” Bryan Simkins, a marketing specialist at FedEx, told TNS. “They are mostly driven by their compensation models which are made for closed media. Those models don’t apply in open media.” Wenn es also um neue Medien geht, würden die meisten US-Manager lieber Spezialisten wie Cymfony in Nordamerika oder Ethority in Deutschland vertrauen. Mehr dazu bei Womma.org und Brains on Fire 

0 Comments

  1. Word Of Mouth Marketing ist aber auch nur die 2te Stufe der normalen Werbung. Denn schließlich muss erstmal Werbung gesendet werden, damit diese von anderen Leuten aufgenommen wird, welche dann wiederum das Produkt testen und Word Of Mouth Marketing betreiben. Somit ist Word Of Mouth Marketing nur die logische Schlussfolgerung normaler Werbung, oder besser gesagt: Werbung 2.0 😀

    Gruß Keramik Man

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